Telemarketing

Telemarketing is het verkopen of aanprijzen van goederen, diensten of denkbeelden middels direct contact via een telefonisch gesprek. Mensen die dit werk verrichten worden telemarketeers of agents genoemd en werken voor telemarketing bureaus of agencies die zowel extern ingehuurde bureaus kunnen zijn als een interne afdeling van het bedrijf waarvoor zij bellen, dit doen zij in een callcenter. De mensen die zij bellen zijn op het moment van het telefoongesprek een prospect, of een potentiële klant.

Home – SelTec – Webdesign, CMS, Grafisch ontwerp & Telemarketing

www.seltec.be/
SelTec combineert webdesign, webdevelopment, e-marketing, grafisch ontwerp en telemarketing om uw marketing en sales mogelijkheden te maximaliseren.

Telemarketing

Telemarketing. Overweegt u een opdracht uit te besteden met …

SEO – zoekmachine optimalisatie

SEO – zoekmachine optimalisatie. Search Engine Optimalisatie …

Contact

SelTec bvba. Guido Gezellelaan 65 2800 Mechelen. Tel. 015 …

Nieuwsbrief webdesign

Gelieve onderstaande velden in te vullen om onze nieuwsbrief …

Webdesign

Webdesign en webdevelopment op maat van de klant met …

Direct marketing

SelTec direct marketing via telemarketing, e-mailmarketing …

SelTec CMS features

SelTec CMS features. Onafhankelijkheid. Via SelTec …

E-Commerce

E-commerce op maat van de klant, in combinatie met SelTec\’s …

Jobs

Jobs. Er zijn momenteel geen open vacatures. Guido …

Web 2 Print

Via de web 2 print tool bent u in staat om vooraf gedefinieerde …

Soorten Telemarketing

Telemarketing vindt plaats op verschillende manieren. De meest gebruikelijke indeling is die naar de aard van de relatie met de prospect. Er worden twee hoofdgroepen onderscheiden, de inbound en de outbound. Het verschil tussen deze groepen is de manier waarop het gesprek tot stand komt.

Telmacom Telemarketing: Telemarketing & Telefonische verkoop

telmacom.be/
Telmacom Telemarketing is een dynamisch bureau voor telemarketing en telefonische verkoop met expertise in het genereren van leads. Bereik uw …

Contact

Voel u vrij om ons te bellen op +32 52 31 78 53 voor alle informatie …

Activatie slapende klanten

Teleprospectie activeert slapende klanten. De teleprospectie …

Vacatures

VACATURES. Er zijn momenteel geen openstaande vacatures.

Call center

Op zoek naar een Call Center? Telmacom Telemarketing heeft …

Over ons

OVER TELMACOM … nemen in ons ruim aanbod van …

Diensten

Teleprospectie bij Telmacom bestaat uit diverse aangeboden …

Enquêtes afnemen

Enquêtes afnemen: de noodzaak van teleprospectie in een …

Afspraken prospecten

Afspraken met prospecten. Afspraken maken met nieuwe …

Teleprospectie door …

Als ondersteuning voor uw … Telmacom Telemarketing …

Lead generation

Teleprospectie voor een kwalitatieve lead generation …

Inbound
Bij inbound telemarketing ligt het initiatief voor het gesprek bij de prospect. Deze belt een (doorgaans betaald) telefoonnummer op, en krijgt een agent aan de lijn. Deze vorm van telemarketing biedt de kleinste kans op irritatie bij de prospect; immers, als deze niet gediend is van het gesprek zou hij/zij niet opgebeld hebben. Binnen de Inbound wordt er vaak een onderscheid gemaakt tussen bestaande en nieuwe klanten.

 

Nieuwe klant
Nieuwe klanten bellen de telemarketeer op met een verzoek om informatie. Vanuit zowel het perspectief van de telemarketeer als dat van de prospect gezien is dit de meest gunstige uitgangssituatie, omdat er totaal geen weerstand is tegen het aanbod. De prospect is immers zelf op zoek naar informatie over hetgeen aangeboden wordt. Hoewel de prospect vaak aanvankelijk slechts op zoek is naar informatie resulteert zo’n gesprek vaak in een verkoop, dankzij de strategieën van de agent.

Bestaande klant
Een bestaande klant is iemand die, zoals de naam al aangeeft, op dit moment al klant is bij het bedrijf waarvoor het telemarketing bureau aan het bellen is. Helaas voor de agents is het vaak zo dat als een bestaande klant naar de sales afdeling belt deze persoon helemaal niet op zoek is naar datgene wat de telemarketeer kan aanbieden. In een groot deel van de gevallen zijn deze mensen enkel op zoek naar de Help/Support afdeling van het bedrijf.

Outbound
Bij outbound telemarketeer is er sprake van een naar buiten gaand gesprek. Vaak wordt er gebruik gemaakt van automatische systemen die ‘naar buiten bellen’ en pas op het moment dat er iemand opneemt er voor zorgen dat het gesprek naar een agent wordt doorgeleid. Dit is ook deels de reden dat een telemarketing gesprek vaak begint met de woorden ‘Ik ben op zoek naar dhr/mevr Uw Naam’, omdat het gesprek nog niet doorgeleid was tijdens uw begroeting bij het opnemen van de telefoon. Er worden verschillende soorten mensen benaderd via de outbound: huidige klanten, mensen die interesse hebben aangegeven en onbekenden.

Huidige klanten
Huidige klanten zijn mensen die al eens bij de beller iets gekocht hebben, of geabonneerd zijn op diensten van de aanbieder. Aanbiedingen voor huidige klanten komen vaak neer op het aanbieden van een hoger pakket.

Geïnteresseerden
Geïnteresseerden zijn mensen die hebben aangegeven interesse te hebben in een van de producten die de beller aanbied, en daar meer informatie over wil. Voorbeelden hiervan zijn aankruisvakjes op aanmeldformulieren, terugstuur bonnen in een informatiepakket of het geven van een telefoonnummer naar aanleiding van een vraaggesprek op straat.

Vreemden (Cold-Calling)
Cold-calling, oftewel het willekeurig opbellen van mensen die geen bestaande relatie met de beller hebben, is verantwoordelijk voor een groot deel van de negatieve associaties die mensen bij telemarketing hebben.

Modus Telemarketing: Modus, we get YOUR target every day …

www.mymodus.be/
T 09/282 98 27. E nancy.dumoulein@mymodus.be · Home Leadgeneration by Modus Coaching & training Seminars Referenties Nieuws Contact My Campaign …

Ons team

Ons team … E-mail: nancy.dumoulein@mymodus.be …

Modus logo

Modus is active in pre-sales and sales support. … Modus logo …

Meertalig en commercieel?

Meertalig en commercieel? (en,sp,du,fr,po,. … Wij vragen een grote …

Leadgeneration by Modus

Home Leadgeneration by Modus … Modus heeft ervaring zowel …

Contact

Contact. Vul hier uw gegevens in en een korte beschrijving van …

Seminars

… by Modus Coaching & training Seminars Workshop-dag-training:

Our team

An individual presentation of each of our team members is …

Routebeschrijving

… Seminars Referenties Nieuws Contact My Campaign …

Cases

Cases. Telefonische prospectie is een vak apart. Wij worden …

ICT & Automatisering Cases

Warning: include(pages/cases/NED_ict.inc) [function.include …